Wycieczki z przesiadką w USA, Kanadzie lub Zjednoczonym Królestwie

Przesiadki w USA

Jest jedna szczególna cecha, którą należy wziąć pod uwagę w przypadku wycieczek z lotem i przesiadką w USA. Lotniska w Stanach Zjednoczonych nie mają stref tranzytowych, jak w innych częściach świata. Zasadniczo oznacza to, że za każdym razem, gdy zmienia się samolot, wjeżdża się na terytorium USA i należy przejść przez wszystkie związane z tym formalności:

 

Rejestracja ESTA / Wizy

Posiadacze paszportów biometrycznych są zobowiązani do zabezpieczenia własnej rejestracji ESTA przed podróżą z przesiadką w USA. Rejestracja kosztuje 15,- USD i odbywa się wyłącznie elektronicznie na tej stronie: LINK. Rejestracja może potrwać do 3 dni, więc polecamy nie zostawiać tego na ostatnią chwilę. Rejestracja jest ważna przez dwa lata od daty jej wydania lub do momentu wygaśnięcia ważności paszportu. Wniosek o rejestrację można również złożyć przed dokonaniem rezerwacji wycieczki, tj. nie wiedząc, gdzie i kiedy nastąpi przesiadka.

Podróżni ze starszymi paszportami bez danych biometrycznych muszą ubiegać się o zwykłą wizę. Wypełniając wniosek ESTA, należy wpisać „IN TRANSIT” w polu adresu w USA.

Rejestracja ESTA tutaj: LINK

 

Lot z przesiadką

W przypadku przesiadki na lotnisku w USA trzeba przejść pełną kontrolę imigracyjną (np. skan oka, wywiad na temat powodu przyjazdu do USA), tak jakby miejscem docelowym podróży były Stany Zjednoczone. Przy odprawie imigracyjnej często ustawiają się kolejki. Następnie należy odebrać bagaż i osobiście przejść przez odprawę celną i do terminalu/gate odlotów, gdzie ponownie należy dokonać odprawy.  W razie opóźnienia lotu do USA polecamy poinformować stewardesę przed lądowaniem o nawiązującym locie przesiadkowym i poprosić o „Express Connection”. Stewardesa może dać specjalny znak, który pozwoli ominąć kolejki. W przypadku spóźnenia się na lot przesiadkowy należy skontaktować się prosto ze stanowiskiem linii lotniczej na lotnisku.

 

Wizyta na Kubie po 12.01.2021

Podróżni, którzy przebywali na Kubie w dniu 12.01.2021 r. lub później, nie mogą już wjechać do USA z rejestracją ESTA, ale muszą ubiegać się o wizę przed podróżą. Dotyczy to również podróżnych tranzytowych. Zgodnie z amerykańskim prawem osoby podróżujące na Kubę są zobowiązane do prowadzenia szczegółowej dokumentacji podróży, działań, kontaktów itp. oraz do zbierania odpowiednich pokwitowań, przechowywania ich przez pięć lat i przedstawiania ich władzom amerykańskim na żądanie.

Odprawa w drodze powrotnej będzie podobna.

Aktualne pełne informacje i porady Ministerstwa Spraw Zagranicznych dotyczące podróży i bezpieczeństwa można znaleźć tutaj: LINK

 

Przesiadki w Kanadzie

01.07.2015 r. Kanada wprowadziła system Electronic Travel Authorization (eTA), Elektroniczną Autoryzację Podróży. Autoryzacja jest wymagana równieżprzy podróżowaniu tranzytem przez kanadyjskie lotnisko. Linie lotnicze nie będą akceptować pasażerów bez ważnej autoryzacji eTA.

Każdy uczestnik wycieczki musi osobiście złożyć wniosek o elektroniczne zezwolenie na podróż za pośrednictwem strony internetowej Citizen and Immigration Canada.

 

  • Złożyć wniosek należy tutaj: LINK
  • Rejestracja eTA musi zostać wypełniona osobiście przez każdego pasażera na wyżej wymienionej stronie
  • Opłata za eTA wynosi 7,- CAD i należy ją uiścić kartą
  • eTA jest ważna przez 5 lat (lub przez okres ważności paszportu)
  • Instrukcje w języku polskim: LINK

Kolejne informacje można znaleźć tutaj: LINK

 

Przesiadki w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej

 Od 02.04.2025 r. pasażerowie są przed podróżą zobowiązani do zarejestrowania się w systemie ETA (Electronic Travel Authorisation).

Zaleca się dokonanie rejestracji co najmniej 5 dni przed wyjazdem.

Opałata za wydanie autoryzacji ETA od 09.04.2025 wynosi 16,- GBP. ETA jest również wymagana w przypadku tranzytu (transferu) przez Wielką Brytanię w drodze do dalszego miejsca docelowego. Jedynym wyjątkiem, w którym ETA nie jest wymagana, jest tranzyt przez lotnisko, gdzie podróżny nie opuści strefy tranzytowej i nie przejdzie przez kontrolę paszportową (tzw. airside transit): LINK. Zdecydowanie zalecamy, aby zawsze konsultować się z linią lotniczą.

Rejestracja eTA jest ważna przez 2 lata lub do momentu wygaśnięcia ważności paszportu. Jedna wizyta nie może jednak trwać dłużej niż 6 miesięcy. 

 

Kolejne informacje tutaj: LINK

Inne podobne

6.5.2025
Pomysły

OPÓŹNIENIE/ODWOŁANIE LOTU – JAK POSTĘPOWAĆ?

Wybierają się Państwo na wakacje albo z nich wracają, a lot jest opóźniony lub odwołany? Chcielibyśmy przedstawić kilka ogólnych informacji na temat postępowania w takiej sytuacji. Pierwszym krokiem na lotnisku jest natychmiastowe skontaktowanie się z linią lotniczą w celu rozwiązania konkretnej sytuacji. Linia lotnicza oceni sytuację i może zaoferować rekompensatę prosto na lotnisku. Zwykle obejmuje to napoje, zakwaterowanie, alternatywny lot itp. Zalecamy uzyskanie pisemnego potwierdzenia zaistniałej sytuacji bezpośrednio od przewoźnika. Drugim krokiem jest zażądanie odszkodowania od linii lotniczej po powrocie do domu. Wniosek można złożyć bezpłatnie bezpośrednio w linii lotniczej lub odpłatnie w firmie, która się w tym specjalizuje, np. https://www.click2claim.eu/. Na tym etapie należy również udokumentować wszelkie poniesione koszty. Następnie należy poczekać na oświadczenie linii lotniczej. Proces ten może potrwać kilka tygodni nawet w przypadku firmy, która specjalizuje się bezpośrednio w takich przypadkach (patrz warunki konkretnej firmy). Airstop.pl, agencja turystyczna będąca pośrednikiem, dzięki współpracy z zagranicznymi biurami podróży oferuje dziesiątki linii lotniczych i lotnisk poza RP. W każdym kraju obowiązują odrębne przepisy z różnymi terminami rozpatrywania roszczeń. Na przykład w Niemczech nie ma żadnych ograniczeń czasowych, ale odpowiedź na reklamację jest oczywiście obowiązkowa. Oprócz przepisów krajowych istnieją również przepisy i regulacje UE, które mają zastosowanie między innymi do transportu lotniczego. W szczególności rozporządzenie UE nr 261/2004. LINK Rozporządzenie to nie ma zastosowania do biur podróży, nawet jeśli lot był częścią pakietu. Biura podróży nie mogą zajmować się roszczeniami/odszkodowaniami również z powodu RODO. Roszczenia należy składać indywidualnie.  W przypadku opóźnienia lotu: a) 2 lub więcej godzin w przypadku lotów o długości do 1 500 kilometrów; lub b) 3 godziny lub więcej w przypadku wszystkich lotów do UE dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 kilometrów do 3 500 kilometrów; lub c) 4 lub więcej godzin w przypadku wszystkich lotów nieobjętych lit. a) lub b) mają Państwo prawo do roszczenia/odszkodowania bezpośrednio od linii lotniczej. Dalsze informacje LINK Gdy odszkodowanie nie jest możliwe: Lot był opóźniony z powodu sytuacji nadzwyczajnej (pogoda, strajk, klęska żywiołowa itp.) Opóźnienie nie przekroczyło 3 godzin w stosunku do planowanego przylotu Lot pozaeuropejski w kierunku do UE Późne przybycie na odprawę/przesiadkę Klient został powiadomiony o zmianie lotu przed odlotem (linia lotnicza ma prawo do zmiany lotu) Jeśli linia lotnicza odrzuci Państwa roszczenie/żądanie, a odszkodowanie jest należne, mogą Państwo wysłać e-mail o odrzuceniu przez linię lotniczą na nasz adres info@airstop.pl wraz z krótką reklamacją. Przetłumaczymy reklamację i wyślemy ją do organizatora wycieczki. Następnie procedura jest taka sama, tj. czekamy na oświadczenie biura podróży.
Więcej
6.5.2025
Pomysły

OPÓŹNIONY/USZKODZONY/ZAGUBIONY BAGAŻ

W poniższym tekście chcielibyśmy przedstawić przegląd tego, co należy zrobić w przypadku reklamacji bagażu. Roszczenia podlegają warunkom przewozu przewoźnika, Konwencji Montrealskiej, Konwencji Warszawskiej itp. 1.)      Uszkodzony bagaż lub jego zawartość W przypadku uszkodzenia bagażu lub jego zawartości należy to niezwłocznie zgłosić przewoźnikowi lotniczemu na lotnisku. W przypadku późniejszego zgłoszenia linia lotnicza może nie zastosować się do tego wymogu. UWAGA! Każda spółka podchodzi do rozwiązania zgodnie ze swoimi ogólnymi warunkami, a terminy i opcje mogą się różnić w tym zakresie. Dlatego zalecamy zgłoszenie szkody bezpośrednio na lotnisku. Dokumenty wymagane do zgłoszenia roszczenia: a)       raport o uszkodzeniach (Damage Report) sporządzony przez partnera obsługi b)      karta pokładowa c)       bilet bagażowy d)      zdjęcie uszkodzonego bagażu e)      adres i dane bankowe f)        paragon z ceną zakupu uszkodzonego bagażu lub potwierdzenie wartości bagażu g)       dowód naprawy bagażu lub potwierdzenie, że bagaż nie nadaje się do naprawy   2)      Opóźniony i zagubiony bagaż Zgodnie z Konwencją Montrealską, pasażer jest zobowiązany do zgłoszenia niedostarczenia bagażu natychmiast po przybyciu do miejsca docelowego partnerowi obsługi (CLAIM BAGGAGE, BAGGAGE HANDLING DESK, BAGGAGE SERVICE), sporządzenia dokumentu PROPERTY IRREGULATIRY REPORT (PIR) i wskazania w raporcie miejsc, w których pasażer będzie się znajdował w ciągu najbliższych 21 dni lub miejsca, w którym linia lotnicza powinna dostarczyć bagaż. Reklamacje zgłoszone po opuszczeniu hali przylotów nie są już przyjmowane. W przypadku opóźnienia bagażu przekraczającego 24 godziny pasażer ma prawo do zwrotu niezbędnych wydatków. Odszkodowanie jest wypłacane na podstawie rachunków i innych dowodów poniesienia niezbędnych wydatków. Refundowane są niezbędne artykuły (przybory toaletowe, bielizna, inne ubrania w przypadku dużego opóźnienia bagażu itp.). Kwota jest określona w ogólnych warunkach linii lotniczej. Zakupy pozostałych przedmiotów (kosmetyków dekoracyjnych, towarów luksusowych itp.) nie są refundowane. Biura podróży nie są zobowiązane do zajmowania się zagubionym bagażem. W przypadku zagubienia bagażu w miejscu docelowym należy niezwłocznie po przybyciu skontaktować się z lokalnym przedstawicielem organizatora (rezydentem) w celu transferu do hotelu i uzgodnić z nim dalszy sposób postępowania (przedstawiciel nie może wejść do strefy bagażowej na lotnisku, a jakiekolwiek opóźnienie z Państwa strony bez zgłoszenia może zostać odebrane jako nieuczestniczenie w wycieczce). Zalecamy również wykupienie ubezpieczenia bagażu podróżnego.  
Więcej

Dlaczego wybrać Airstop

Z plikami cookies strona działa lepiej

Chcielibyśmy zapewnić Ci najlepsze wycieczki. Aby to zrobić, musimy używać plików cookie. Dzięki nim możemy zmierzyć, ocenić i przedstawić najbardziej odpowiednią ofertę wycieczek w internecie. Więcej o plikach cookies

Chcę wybrać sam

Niezbędne

żeby strona działała

zawsze aktywne

Analityczne

gdzie znajdujesz się na stronie

Marketingowe

Wyświetlić odpowiednią ofertę

Używamy marketingowych plików cookies do śledzenia odwiedzających. Celem jest wyświetlenie reklamy, która jest użyteczna i interesująca dla indywidualnego użytkownika, a tym samym bardziej wartościowa dla wydawców i reklam osób trzecich.